Nu bär det snart av!

Snart åker jag. Jag ska till Sydney igen men denna gången för att plugga.
Jag var där från okt 2007 till mars 2008 och jobbade. Då kom jag dit med förväntningarna att jag skulle komma till ett australiensiskt  New york. Den stad jag älskar mest av alla städer.
Men ack så fel jag hade, jag blev verkligen slagen på fingrarna där. LURAD skrek alla i mitt öra. Jag trodde att Australien skulle vara uppstyrt och ja som USA.
Men inte blev det så. Det fanns mycket bra med Sydney, jag gillar alla australiensare, de är så avslappnade och alla var trevliga, ärligt trevliga, inte som amerikanarna på det sätet. Utan mycket bättre.
Men man storhandlar inte i Australien, inte som man gör i Sverige, och det är jag van vid, så det kändes konstigt,
Det är de små sakerna som blir jobbiga eller som känns konstigt.
Men nu åker jag dit igen med en annan inställning och med mer vetskap om vart jag kommer. Andra villkor.
Det kommer bli bra, det vill jag lova. Jag ska nu dit och börja plugga och ha jäkligt kul!
Syrran är redan där, vi åkte dit tillsammans men jag åkte hem innan henne, hon började plugga inrednings dekoration redan i februari.
Så vi kommer skaffa lägenhet och ha  massa kul!!! 
Ser fram emot det! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0